Websites

www.b-link.nl
www.robotekst.nl

Het Land van Jan Klaassen

Op dinsdag 23 juni ging het schoolreisje van de onderbouw naar het Land van Jan Klaassen.

’s Morgens hebben we daar buiten gespeeld; van de glijbaan met een matje, fietsen, en klimmen. Maar het glijden was wel favoriet.

Na het eten en drinken hebben we binnen gespeeld vanwege de regen.

Ook daar kon je glijden en klimmen, met het treintje mee of in een autootje.

Tot slot mochten we de poppen van de poppenkast vasthouden en bekijken.

We hebben een leuke dag gehad.

Klik hier om de foto's te bekijken.

Juf Francien 12,5 jaar bij Bartiméus

Juf francien werkt sinds 5 2015 juni 12 ½ jaar bij bartimeus.

Dat gingen we vieren met de hele school.

Lees hier verder

Afscheid juf Lizet

2 juni hebben we afscheid genomen van juf Lizet.

Hier kunt u een verhaal uit de bovenbouw lezen. Ook kunt u hier foto's bekijken van de laaste lessen en het afscheid.

Kamp middenbouw

De middenbouw is op kamp geweest.

Klik hier om al hun verhalen te lezen en de foto's te bekijken.

Alpe du Lochem

Voor Kika hebben we het bedrag van €1071,57 opgehaald.

We hebben net het bedrag aan Kika overhandigd.

Hier kunt u foto's bekijken.

De bovenbouw heeft brieven geschreven voor Moldavië

donderdag 20 mei 1915

De taal groep 8 kreeg de opdracht om een brief te schrijven naar Moldavië. En als de rest dat ook wil doen dan mag dat. Juf Francien heeft een vriendin, Elsbeth, die naar Moldavië ging. Elsbeth heeft ook bij Bartiméus gewerkt  in Zeist. Elsbeth zat op een bankje naast een meisje en vroeg: ´Moet je niet naar huis?´ Het meisje zei: ´Na na nee.´  De kinderen uit Moldavë krijgen van hun ouders nooit zoveel aandacht, want de ouders zijn vaak aan de alcohol. Onze ouders zijn meestal wel thuis. Ze wachten met een kopje thee op je en vragen hoe je dag was.  De kinderen in Moldavië willen liever op een bankje hangen anders komen ze alleen thuis. We hebben dus brieven gestuurt naar de kinderen uit Moldavë. Ze waren er blij mee ze hielden het vast of ze het niet meer wilden loslaten. Eigenlijk hebben wij ze een stukje aandacht gegeven. En hun aan ons, want wij hebben ook een brief terug gekregen. Wij waren er ook super blij mee!

Groetjes Zara

Copyright: Bartiméus Lochem

Alpe du Lochem

Op school zijn we druk bezig met het inzamelen van geld voor Kika. Dit doen we op 2 manieren.

1. We verzamelen lege flessen op school. Deze kunnen we bij de Jumbo inleveren. Mocht u nog lege flessen hebben. Er staat een kar in de school. De flessen mogen van alle supermarkten komen!

2. Op 24 april gaan we geld inzamelen met de actie: Alpe du Lochem. De kinderen zoeken hiervoor sponsoren. U kunt hierbij aanwezig zijn om ons aan te moedigen. Het is links naast Hotel de Lochemse Berg, Lochemseweg 42, 7244 RS Barchem

Donderdag 21 mei zullen we het eindbedrag overhandigen aan Kika. Tot dan houden we het bedrag nog even geheim.

Hier leest u alle actuele informatie.

TOP dag !

Met de middenbouw mochten wij vrijdag 17 april deelnemen aan de TOP dag in de schouwburg van Lochem. Dit wordt georganiseerd door de toneelvereniging TOP.

Zij willen kinderen in contact brengen met allerlei facetten van toneel. Allereerst namen de kinderen deel aan een workshop toneel, schmink, dans of decor bouwen met maquettes. Er deden kinderen van verschillende scholen uit Lochem en omgeving aan mee, wij dus ook!

Klik door voor de foto’s van de kinderen bij de workshops. Ook kunt u hier meer lezen over de Top dag!

Atletiek sportdag

Na 5 zeer interessante en sportieve atletiekclinics, was het op 26 maart eindelijk zover: de afsluitende ochtend bij de atletiekvereniging.

Lees hier verder.

De middenbouw bezoekt Deventer

Bij geschiedenis hebben we het over de tijd van steden en staten. Dus zijn wij op dinsdag 25 maart in Deventer geweest.

We hebben onder andere de stadsmuur bekeken, 2 voelplattegronden van het centrum van Deventer (één van vroeger en één van nu) onderzocht en langs de IJssel gewandeld. In het gebouw van het speelgoedmuseum kregen we een les over het ontstaan van Deventer. Het was super leuk en leerzaam!!

Klik door voor een verslag en foto’s.

NL doet

Vrijdag 20 maart gingen we met alle kinderen naar het Staring College in Lochem. Dit was in het kader van NL-Doet. We verzamelden voor de ingang waar heel veel fietsen stonden.

Lees hier verder.

Bezoek aan het Kröller-Müller museum

Dinsdag 10 maart zijn we met de hele school op stap geweest. We gingen naar het Kröller-Müller Museum.  Met z’n allen in de bus naar Otterlo. Dat was al een heel  feest.

Schrijven voor een website

In de bovenbouw zijn de leerlingen uit groep 8 bezig geweest met het schrijven van een tekst voor een website.

Hier kunt u het resultaat zien en lezen!

Met de trein

Afgelopen vrijdag 6 februari zijn we in het kader van wereldoriëntatie naar het station in Lochem geweest. Daar stond een medewerkster van Syntus op ons te wachten om ons te vertellen hoe het reizen gaat. Samen met haar hebben we eerst de ribbel tegels opgezicht en via die tegels zijn we richting het spoor gelopen. Daar gingen de spoorbomen dicht en moesten we wachten totdat de trein ons voorbij reed. Daarna hebben we natuurlijk de OV chipkaarten opgeladen zodat we konden reizen en hebben we gekeken hoe je dat moet doen. Je kunt ook nog gewone kaartjes kopen, maar ook met die kaarten moet je inchecken. Op naar Zutphen met de trein! Daar kregen we nog meer uitleg en…. Warme chocolademelk!

Hier kunt u de foto's zien.

Kerst

Op donderdag 18 december hebben we met elkaar kerst gevierd.

Hier kunt u foto's bekijken.

Sinterklaas

Vrijdag 5 december was het dan eindelijk zover! Sint en Piet kwamen op school.

Het was nog wel even spannend, maar dankzij de hulppieten uit de onderbouw en de jufhulppiet is toch alles goed gekomen. Het was een super gezellige ochtend!

Hier kunt u de foto's vinden van deze gezellige ochtend!

Bezoek aan supermarkt

Op donderdagmiddag 4 december zijn de kinderen van de middenbouw naar supermarkt Plus in Lochem geweest. Dit was naar aanleiding van aardrijkskundelessen over de supermarkt.

Lees hier verder

Bezoek aan Sint Willibrordsabdij

In de bovenbouw zijn we met geschiedenis bezig met lessen over het leven en werken in het klooster. We hebben daarom vandaag een bezoek gebracht aan een klooster.

Hier kunt u foto's vinden

Schoolontbijt

Wij hebben vandaag, woensdag 5 november, weer meegedaan aan het nationaal schoolontbijt. Gezond en erg gezellig!

Lees hier verder.

Afscheid juf Roelie

Afgelopen donderdag 9 Oktober hebben we een afscheidsfeestje gevierd omdat 'onze' juf Roelie heeft besloten te stoppen met werken. Nu gaat ze lekker genieten van haar welverdiende vrijetijd. Juf Roelie heeft 43 jaar in het onderwijs gewerkt, waarvan 12 1/2 jaar bij Bartimeus. Zij was de eerste juf die op deze school werkzaam was. Wat zullen we haar missen. Haar gezelligheid, enthousiasme, haar kennis en inzet. Wat hebben we veel van juf Roelie geleerd. Om haar te bedanken voor alles wat ze voor ons en de school heeft betekend, hebben we haar natuurlijk in het zonnetje gezet. Zo hebben alle leerlingen een heel mooi kunstwerk gemaakt en hebben we het Bartiméus lied gezongen.

Projectweek FEEST

Maandag 29 september is onze projectweek officieel geopend.

Houdt de website in de gaten. We zullen er steeds onze belevenissen en foto's op zetten.

Hier leest u meer over

- de opening

- drama met juf Lizet

- 12,5 jaar bij Bartiméus

- over onze oefendag met Dolf Moed van de Theaterfiets

- over onze voorstelling '1001 Nacht'

Prinsjesdag 2014

In de bovenbouw mocht iedereen vandaag extra mooie kleding aan en natuurlijk een hoed op.

Samen hebben we gekeken naar de troonrede en een eigen troonrede geschreven.

Hier kunt u foto's bekijken.

Middenbouw op bezoek bij de Bakker

Wij zijn met de middenbouw naar Bakker ten Broeke in Lochem geweest. Bij onze natuurlessen ging het namelijk over granen en de bakker.

Lees hier verder. Ook kunt u hier foto's vinden.

Opening nieuwe schooljaar.

Thema: Hoe wordt ons boek?

Een nieuw schooljaar, andere klasgenootjes, een andere juf, nieuwe dingen leren, enz.

Meneer van Schaik opende met het welkom heten van alle kinderen en heel veel ouders.

Juf Anneke en juf Ellen vertelden, verkleed in vakantie outfit, over hun wandelvakantie en vroegen de kinderen naar hun vakantieverhalen.

Sommige kinderen waren nieuwsgierig naar alle nieuwe dingen, maar er waren er ook met kriebels in hun buik… Het is ook best een beetje spannend om weer te beginnen en allemaal nieuwe dingen te moeten leren en doen. Gelukkig zijn er altijd mensen die je daarbij kunnen helpen. Juf Ellen las een bijbelverhaal over Petrus, een discipel van Jezus, die de wereld in gezonden wordt om het woord van God te verkondigen. Dat vindt hij ook niet gemakkelijk…

We zongen liedjes met elkaar over ‘geluk’ en ‘je wereld delen’.

Juf Anneke en juf Ellen hadden een plan bedacht. Eigenlijk is het nieuwe jaar te vergelijken met een leeg blad, een leeg boek dat nog volgeschreven moet worden. Dat kunnen we natuurlijk zelf doen! We maken samen een Bartimeus ‘jaarboek’! Hierin komen allemaal verhalen en foto’s van alle  leuke en bijzondere dingen die er het jaar door gebeuren. In onze eigen klas maar ook alles wat we samen beleven. Het eerste verhaal is er al, de start van een heel nieuw schooljaar, met een foto erbij van alle kinderen, juffen en meesters die hieraan mee gaan doen.

Met elkaar zullen we er een prachtig jaar(boek) van maken!